Dieta w samolocie

Nie wszystkie linie lotnicze gwarantują posiłki na pokładzie samolotu. Zapewniają je przede wszystkim regularne linie lotnicze. Nie wszyscy wiedzą, że kupując bilety lotnicze mamy prawo zamówić sobie posiłki uwzględniające nasza dietę. Jest to dosyć istotne, głównie przy podróżowaniu z przekraczaniem stref czasowych. Dietetycy twierdzą, że spożywając odpowiednie pokarmy jesteśmy w stanie oszukać swój organizm i nie odczujemy zbyt bardzo skutków tak zwanego jet lag, czyli zmęczenia wywołanego zmianą strefy czasowej. Dlatego dla podróżujących na zachód polecana jest dieta wysokobiałkowa, która szybciej pozwoli zwalczyć objawy zmęczenia. Zalecane jest wówczas spożywanie białego mięsa lub ryb, jajek oraz produktów mlecznych. Jeżeli do takich posiłków dodamy ruch i duże ilości wody mineralnej, po opuszczeniu samolotu raczej nie powinniśmy mieć problemów ze zmęczeniem. W czasie podróży na wschód należy stosować dietę wysoko węglowodanową, czyli bogatą w makarony, ryże warzywa i owoce (z pominięciem soku pomidorowego). Tanie loty raczej nie zapewniają posiłków, więc sami musimy o nie zadbać.